Kako napisati dobar oglas za posao?

dobar oglas za posao

Kako napisati atraktivan oglas za posao?

Kvalitetan oglas za posao važan je korak selekcijskog postupka. Dobro napisan oglas povećava šansu da će se prijaviti odgovarajući kandidati. Oglas za posao treba biti jasan, kratak, ali i zanimljiv. Oglas se može promatrati kao svojevrstan životopis tvrtke. Kao što odličan kandidat vjerojatno neće naći dobar posao s lošim životopisom, tako i loš oglas vjerojatno neće privući dobre kandidate. U oglasu za posao kandidat pronalazi relevantne informacije prema kojima odlučuje želi li raditi u toj organizaciji. Prema tome, cilj je napisati oglas koji će u malo teksta dati puno kvalitetnih informacija, a da biste to ostvarili, u nastavku donosimo nekoliko savjeta.

Oglas za posao kao reklama tvrtke

Prije svega, pri pisanju oglasa vodite računa o tome da je oglas za posao svojevrsna reklama Vaše tvrtke, ali i radnog mjesta. Zbog toga bi on trebao biti i vizualno atraktivan. Razrađeni vizualni identitet ostavlja dobar dojam na kandidata i dokazano povećava vjerojatnost da će se kandidati prijaviti. Logo tvrtke trebao bi biti sastavni dio vizualnog identiteta oglasa za posao. Za obogaćivanje vizualnog izgleda oglasa za posao mogu pomoći slike i video animacije.

Prilagodite oglas idealnom kandidatu

Oglas treba biti usmjeren na kandidata što znači da trebate razmišljati iz pozicije kandidata kada pišete oglas za posao. Razmislite tko je vaš idealan kandidat. Koje Vama važne vještine posjeduje? Zašto želi raditi baš za Vas? Prema ovim smjernicama možete prilagoditi oglas idealnom kandidatu. Vrlo je važno navesti ne samo ono što tražite, nego i što nudite. Time dajete kandidatu razloge zašto bi trebao raditi baš za vas.

Istaknite najvažnije

Poželjno je da oglas za posao bude odijeljen u cjeline (npr. opis tvrtke, obveze i odgovornosti, uvjeti za rad), a da pri tome bude istaknuto samo ono što je najvažnije i pri tome poredano po važnosti. Osnovni dijelovi oglasa za posao su:

-naziv radnog mjesta

-opis posla (opis radnog mjesta i glavnih radnih zadataka), opis tvrtke

-potrebne kvalifikacije

-mjesto rada

-način prijave (upute za prijavu)

Naziv radnog mjesta

Naziv radnog mjesta kandidatima treba biti razumljiv. A to za neke pozicije nije jednostavno! Neobične titule i specifični nazivi radnih mjesta, prevedeni s engleskog jezika, ponekad zbune kandidate koji odustanu od prijave. U današnje vrijeme, kad je kandidata malo, ne smijete si dozvoliti da neki odustanu zbog nejasnih ili nedovoljno informativnih naziva. Osim toga, imajte na umu da kandidati obično pretražuju poslove koristeći uobičajene hrvatske nazive radnih mjesta.

Istaknite specifične povlastice

Istaknite povlastice koje se ne podrazumijevaju ili nisu uobičajene (npr. soba za odmor i igru, organizirani obroci, organiziran prijevoz do posla, fleksibilno radno vrijeme, osiguran smještaj). Na taj način možete se istaknuti među konkurencijom, ali i pružate kandidatu uvid u organizacijsku klimu i kulturu tvrtke.

Informacija o plaći

Informacija o plaći kandidatima je jako važna. Za kandidate nižih i srednjih pozicija to je često preduvjet za dolazak na intervju. Kad plaća nije navedena, kandidati nižih i srednjih pozicija obično posumnjaju da je niža od onoga što poslodavac nudi. Ako ne želite napisati točan iznos, možete deskriptivno navesti primjerice “izvrsna primanja”, “mogućnost pregovora o plaći” i slično. S druge strane, kada navedete plaću, znate da oni kandidati koji su se prijavili pristaju na tu plaću.

Dobar oglas za posao nalazi se na pravom mjestu

Razmislite o populaciji na koju ciljate i kako ćete najlakše doći do nje – targetiranjem putem društvenih mreža, najvažnijih portala, putem javnih glasila ili nekim drugim putem. Ako tražite prodavačice, najveći broj prijava ostvarit ćete putem Facebooka ili HZZ-a, a gotovo ništa  putem Linkedina. Za visoke pozicije situacija je obrnuta. Također je važno voditi računa o kategoriji ili skupini oglasa u kojoj objavljujete posao. Poslodavci koji ulažu u bolje pozicionirane oglase prikupljaju više kandidata, iako je to znatno skuplje!

Prilagodite ton oglasa

Prilagodite ton oglasa ciljanim kandidatima. Razmislite je li to mlađa osoba sklonija neformalnom pristupu ili starija osoba koja izrazito drži do autoriteta i poštivanja hijerarhije. Oglas za kreativni posao treba se razlikovati od oglasa za posao koji je visoko strukturiran i ne traži kreativnost. Također, u opisu posla trebate izbjegavati riječi kao što su “morate”, “trebat ćete” i umjesto njih koristite izraze “htjet ćete”, “voljet ćete” i slično.

Kako Vam Selekcija.hr može pomoći da napišete dobar oglas za posao?

Zadatak pisanja i objave oglasa za posao možete si olakšati koristeći Selekcija.hr sustav za upravljanje kandidatima. Jednostavno odaberite jedan od predložaka oglasa za posao koji ćete nadopuniti i oblikovati prema vlastitim željama. Na taj način štedite svoje vrijeme, a istovremeno osiguravate da Vaš oglas dođe do izražaja. Osim toga, u sustavu Selekcija.hr vrlo jednostavno možete ispuniti obrazac za objavu oglasa na stranicama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, što uvelike olakšava uobičajene komplicirane procedure s kojima ste se do sada borili. Konačno, u par klikova odaberite na koje sve portale želite objaviti Vaš oglas. Kandidatima koji se prijave na Vaš oglas putem linka za prijavu, automatski se e-mailom šalje pozivnica za daljnje online testiranje. Kako bi Vaš oglas došao do pravih kandidata, nudimo Vam pomoć oko targetiranja putem Facebooka što Vam omogućuje da dođete do kvalitetnih kandidata koji aktivno ne traže posao. Više informacija potražite na linku.

piše: Ana Vulin, psihologinja

Literatura:

https://www.moj-posao.net/Savjet/71189/Kako-napisati-dobar-oglas-za-posao/47

https://www.danasradim.hr/informativka/kako-treba-izgledati-dobar-oglas-za-posao-1