Kako napisati preporuku za posao?

prednosti psihološkog testiranja kandidata za posao poželjan poslodavac headhunting psihologijsko testiranje upitnici ličnosti izbaci uljeza selekcija.hr psihološki testovi priprema za psihološko testiranje odabir kandidata za posao

Osoba koja čita preporuku može imati malo vremena da joj se posveti. Uglavnom će obratiti pažnju na relevantnost i kredibilitet davatelja preporuke, zatim na uvid u osobine kandidata i na opći dojam (…) …a ako nemate što lijepo reći o kandidatu, radije na pristojan način odbijte napisati preporuku.

Najvažnija svrha preporuke je da pomogne ili olakša poslodavcu odabir među kandidatima. Pisma preporuke razlikuju se po sadržaju i formi, ali su im neke točke ipak zajedničke. Slijedi prikaz uobičajene strukture preporuke.

Preporuku (obično) piše bivši poslodavac, profesor ili mentor.

UVOD

Na početku se predstavite. Opišite tko ste, gdje radite, u kakvom ste odnosu s kandidatom te koliko ste dugo surađivali. U uvodnom dijelu možete reći i svoje (općenito) mišljenje o kandidatu.

SREDINA

Nakon uvodnoga dijela trebalo bi se osvrnuti na kandidatove kvalitete. Krenite s najistaknutijom i potkrijepite je nekim konkretnim primjerom. Nastavite dalje navoditi kvalitete kandidata i primjere kojima ih možete potvrditi.

ZAKLJUČAK

U zaključku navedite zašto mislite da će kandidat biti dobar odabir za njih. Navedite kako bi mogao pridonijeti njihovoj kompaniji. Naglasite još jednom vaše povjerenje u kandidata i njegove sposobnosti.

Na samom kraju ponudite svoju daljnju pomoć u slučaju da čitatelji pisma preporuke budu trebali još informacija. Ne zaboravite u preporuci navesti svoje kontakt podatke – e-mail adresu, broj telefona i adresu.

Važno je naglasiti da nije preporučljivo iskrivljavati činjenice u preporukama. Stoga pristanite napisati preporuku samo onima koje poznajete dovoljno dobro da se možete referirati na njihove kvalitete u profesionalnom okruženju. Pisanje točne i dobre preporuke iziskuje vrijeme i trud, a jedina „plaća“ je dobivanje preporuka od drugih poslodavaca kada vama budu trebale. Zamislite da ste na mjestu budućeg poslodavca i pišite ono što bi vama bilo korisno pročitati u preporuci.

Prije pisanja preporuke.

Prije pisanja preporuke dobro je staviti na papir riječi/fraze koje biste mogli upotrijebiti u preporuci. Sortirajte ih u nekoliko skupina – po kategorijama koje bi preporuka trebala pokriti:

  • profesionalne kvalitete – je li kandidat vođa, timski igrač, analitičar ili istraživač?, Je li točan?, Je li često izostajao s posla u prošlosti?, Je li odan organizaciji za koju radi?;
  • specifične vještine – ima li kandidat razvijene komunikacijske vještine?, Kako se kandidat snalazi na računalu?, Koliko se dobro služi stranim jezikom?;
  • osobne kvalitete – je li kandidat ugodan, zabavan, slaže li se s kolegama?;
  • postignuća – navedite nekoliko najvažnijih koje je kandidat imao pod vašim nadzorom;
  • slabosti – na čemu u budućnosti treba kandidat poraditi?;
  • budući da preporuke trebaju biti otipkana, a ne pisana rukom. Rukopisom pisane preporuke ostavljaju dojam neozbiljnosti i nisu profesionalne. Ipak, ne zaboravite se (rukom) potpisati na kraju preporuke! Također, dobro bi bilo da je tiskana na papiru s logom vaše firme.

Dužina preporuke.

Koliko će pismo preporuke biti dugo, može se razlikovati. Ne smije biti prekratko jer u tom slučaju neće predstaviti kandidata na najbolji način, a ne treba ni pretjerivati s pismom od 5 stranica. Birajte riječi, budite jezgroviti – nema smisla pisati roman.

Pisanje prepoznavanja potencijala – kako vidite kandidata u budućnosti?

Onaj tko piše preporuku obično ima malo vremena.

Kod nas se često događa da osobe od kojih netko traži preporuku ne žele gubiti vrijeme ili ne znaju što bi napisali pa nije rijetkost da predlože kandidatu da je on sam napiše, a oni je na kraju samo potpišu. Ako se nađete u takvoj situaciji, zapamtite da preporuka treba biti kredibilna i da treba objektivno predstavljati vaše kvalitete.

Onaj tko čita preporuku obično ima malo vremena.

Osoba koja čita preporuku može imati malo vremena da joj se posveti. Uglavnom će obratiti pažnju na relevantnost i kredibilitet davatelja preporuke, zatim na uvid u osobine kandidata i na opći dojam koji davatelj preporuke ostavi na njih o tome da je kandidat pravi izbor za njihove potrebe. Ako nemate što lijepo reći o kandidatu, radije na pristojan način odbijte napisati preporuku. To je u najboljem interesu samog kandidata jer mu time dajete priliku da za preporuku zamoli nekog drugog tko će ga možda moći predstaviti u pozitivnijem svijetlu.

Rukom pisane preporuke – manje ozbiljne.

Pisma prepoiruke je velika odgovornost jer može pomoći nekome da dobije posao. Ako se budete prihvatili tog zadatka, ozbiljno ga shvatite i potrudite se dobro ga napraviti.

piše: Ana Zlatar, psihologinja.

Literatura:

Internet