Zašto je bitno da vaši zaposlenici razvijaju soft skills?

soft skills edukacije zaposlenika

SOFT SKILLS EDUKACIJE ZAPOSLENIKA

Jeste li znali da čak 75% dugoročnog uspjeha na poslu ovisi o vještinama poznatijima kao „soft skills“? Naime, istraživanja pokazuju da su zaposlenici koji su prošli „soft skills“ trening za 12% produktivniji od onih koji takvu edukaciju nisu prošli. Isprva se brojka 12 i ne čini tako revolucionarnom, no ako ju prevedemo u čak 256% povećanja povrata ulaganja (ROI), radi se o zamjetnim novcima. Ovaj članak će vam pomoći da taj novac zaradite, ali i postanete poželjan poslodavac s odanim i produktivnim radnicima.

„SOFT SKILLS“? ŠTO JE TO?

Upravo ste zaposlili kandidata s izvrsnim tehničkim vještinama koje su potrebne za obavljanje posla. Drugim riječima, kandidat ima odlične „hard skills“. Te vještine su lako mjerljive, a pojedinac ih dobiva obrazovanjem, tečajevima i radnim iskustvom te su specifične za konkretan posao. „Hard skills“ su osnova koju zaposlenik mora imati kako bi uopće mogao obavljati neki posao i vrlo su važne.

Međutim, istraživanja pokazuju da su upravo „soft skills“ ono što pomaže pojedincima da se lakše penju stepenicama uspjeha. „Soft skills“ su interpersonalne vještine koje se isprepliću kroz osobnost pojedinca, te karakteriziraju kako će osoba komunicirati s drugima na radnom mjestu. Komunikacija, radna etika, timski rad, vođenje, fleksibilnost, motivacija, donošenje odluka, kreativno mišljenje, rješavanje problema – sve su to „soft skills“.  U osnovi,  dobre „soft skills“ način su na koji ostvareni ljudi plove kroz život. To je način na koji pojedinci rješavaju probleme, kako komuniciraju i kako se adaptiraju na izazove u svom životu, ali i način na koji održavaju dobre odnosa unutar ureda i tima.

NIKADA NIJE KASNO – „SOFT SKILLS“  SE MOGU UVJEŽBATI!

Ono što ostaje misterij je kako spojiti praktično znanje koje kandidati već imaju s potencijalnim nedostatkom „soft skills“, naročito ako je to prvi posao kandidata ili prelaze u neku drugu radnu ulogu. Srećom, razne vještine se mogu uvježbati putem edukacije zaposlenika. Za razliku od IQ-a, koji je većinu našeg života statičan, naša emocionalna inteligencija, odnosno sposobnost da naučimo i primjenimo empatiju, organizaciju i vodstvo, podložna je promjenama. Razvitak naše emocionalne inteligencije gotovo je neograničen, a od presudne je važnosti za uspjeh u bilo kojem poslovnom području. Čak i kad je IQ dva zaposlenika jednak „soft skills“ mogu predvidjeti koji će od njih više naučiti. Svi će se zaposlenici s vremenom poboljšati kroz praksu i vježbu na svom radnom mjestu. Ipak, oni s razvijenijim „soft skills“ bit će uspješniji od svojih kolega, kojima te vještine nisu izražene.

S ulaskom milenijalaca na tržište rada, poslodavci su sve više zabrinuti zbog nedostatka „soft skills“ u moru potencijalnih zaposlenika. Primjetno je da nove generacije sve više komuniciraju elektronički , a sve manje uživo, što se odražava u lošijim komunikacijskim vještinama. S druge strane mnogo poslodavaca podrazumijeva da svi njihovi zaposlenici imaju vrlo razvijene „soft skills“, što nije uvijek slučaj. Pretpostavka da će vaša radna snaga sama od sebe znati kako se treba ponašati u situacijama koje nisu samo tehničke i praktične naravi je jednostavno naivna. Na taj način pretpostavljate da svi vaši zaposlenici imaju jednake osobnosti, a znamo da to nije moguće.

ZAŠTO UOPĆE „SOFT SKILLS“ TRENING?

Ulaganje u „soft skills“ edukacije nosi nebrojene prednosti. Primjerice efektivnija komunikacija i vodstvo, bolje rješavanje problema, poboljšano kreativno i kritičko razmišljanje, bolji timski rad kao i veća efikasnost i produktivnost zaposlenika. Pomozite članovima vaše radne obitelji da spretnije komuniciraju jedni s drugima kao i s klijentima i kupcima. Omogućite im da saznaju kako se jasnije izražavati, kako bolje slušati jedni druge i kako se lakše nositi s teškim razgovorima i temama, te općenito stvarati bolje međuljudske odnose.

Primjerice, u kompanijama gdje je 6 od 10 ljudi izjavilo da ima prijatelja na radnom mjestu, događa se 36% manje nesreća, 7% je više zadvoljnih kupaca, a profit je za 12% veći u odnosu na kompanije gdje samo 2 od 10 ljudi ima prijatelja na radnom mjestu (Gallup). Pokazalo se da stvaranje prijateljstava na poslu značajno povećava učinak zaposlenika (Rutgers University).

Kroz „soft skills“ edukacije sudionici mogu naučiti o efikasnijem upravljanju ljudima, davanju i primanju povratnih informacija, preuzimanju odgovornosti i samomotivaciji. Osim toga, usvojit će kako uspješno identificirati problem, kako biti proaktivniji kada je potrebno riješiti neki problem ili komplikaciju te kako ponuditi dobra alternativna rješenja.

Neka vaši zaposlenici nauče kako razmišljati  „outside the box”, kako kreativno tako i kritički. 78% zaposlenika koji izjavljuju da organizacija u kojoj rade potiče kreativnost i inovacije  odano je svom poslodavcu (ReportLinker). Uvježbavanjem ovih vještina zaposlenici će moći odmjeriti svoje mogućnosti, donositi informirane odluke i vjerojatnije je da će dobiti željene rezultate.

Edukacije zaposlenika ih mogu potaknuti da bolje surađuju jedni s drugima i timski brže dođu do ciljeva koje je postavila tvrtka. Ako usput podignu efektivnost i produktivnost, to je uvijek dobra stvar!

Na kraju, valja istaknuti jedan veliki benefit koje „soft skills“ edukacije imaju za samu organizaciju. To je retencija, odnosno zadržavanje radnika, a poslodavci najbolje znaju koliko troškova nosi ponovno zapošljavanje.

TRENING JE IN!

Radi se o tome da ljudi žele raditi u organizaciji koja ulaže u razvitak svojih radnika. Istraživanje rađeno u Velikoj Britaniji je pokazalo da bi čak 63% zaposlenika promijenilo svog poslodavca za onog koji u svojoj organizaciji nudi priliku za razne vrste edukacija. Nadalje, čak 53% milenijalaca izjavljuje da ih na radnom mjestu zadržava dostupnost profesionalnog razvoja koji mogu dobiti kroz razne treninge i edukacije. Kada poslodavac ulaže u svoje zaposlenike pokazuje im da ih cijeni. Kada se pojedinac osjeća poštovano i cijenjeno, vjerojatnije je da će imati pozitivan stav prema organizaciji u kojoj radi i biti zadovoljniji poslom. Ako je radnik zadovoljan poslom postaje produktivniji i predaniji poslu jer radi s užitkom. Tu pozitivnu energiju osjete klijenti i kupci pa uslugu ili proizvod preporučuju i drugima.

GDJE POČETI?

Ako niste u potpunosti sigurni koje vještine najviše nedostaju vašim zaposlenicima, najbolje je primjeniti anonimnu anketu. Edukacije koje su prilagođene potrebama djelatnika najbolje su prihvaćene i najkvalitetnije edukacije. Potrebe, mišljenja i prijedloge djelatnika na jednostavan način možete doznati putem online anketa koje zaposlenici anonimno rješavaju u sustavu Selekcija.hr. Nakon toga bit će vam jasnije kakvo je stanje u vašoj firmi te samostalno ili uz pomoć stručnjaka iz Selekcije.hr možete odabrati edukacije koje će najviše pomoći vašim zaposlenicima.

Selekcija.hr organizira interaktivne radionice u skladu s potrebama vaše tvrtke na kojima polaznici uz vodstvo iskusnih HR stručnjaka uče i vježbaju kroz vlastito iskustvo i rad na praktičnim primjerima. Više detaljnih informacija o „soft skills“ edukacijama možete pronaći na linku.

Razvijanje „soft skills“ kod vaših zaposlenika ne događa se u vakumu i ne ostvaruje se samostalno i magično kroz vrijeme. Nemojte čekati da se „soft skills“ kod vaših zaposlenika pojave same od sebe. Budite proaktivni u vezi ovog tipa treninga i to će vam neupitno stvoriti značajne koristi, kako za zaposlenike, tako i za vašu tvrtku u cjelini!

piše: Ariana Juranko, psihologinja

LITERATURA:

https://elearningindustry.com/soft-skills-in-the-workplace-develop-train

https://www.learnupon.com/blog/soft-skills-training/

https://blog.peoplefirstps.com/connect2lead/soft-skills-training-for-employees

https://www.bbc.com/worklife/article/20190719-soft-skills