Rad od doma – kako ostati produktivan?

rad od doma

RAD OD DOMA I PRODUKTIVNOST

Većina tvrtki, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, ovih se dana suočava s izazovima koji djeluju na uobičajenu radnu rutinu. Jedna od promjena odnosi se na rad od doma. Naime, uslijed pandemije koronavirusa, mnogima se mijenja radno okruženje. Zbog sprječavanja širenja virusa i izbjegavanja kontakta s drugima, poslovi se, generalno, „sele” iz ureda. Sve djelatnosti koje se mogu obavljati od doma, obavljaju se na taj način. I to je nešto novo. Ako izuzmemo IT branšu, većina se tvrtki zapravo prvi put susreće s takvim načinom rada. Velik je to izazov za poslodavce, ali i za same zaposlenike.

Jedan od najvećih izazova rada od doma u ovim kriznim vremenima je svakako produktivnost. Kako ostati jednako produktivan doma kao i na radnom mjestu? Mi smo se zapitali i potražili zanimljive odgovore.

Za vas smo pripremili nekoliko savjeta koji mogu pomoći pri postizanju i zadržavanju produktivnosti u radu.

Savjeti za bolju produktivnost prilikom rada od doma

1. Simulirajte radno mjesto!

Za dobar i efikasan rad od doma, svoju kućnu atmosferu barem donekle pretvorite u uredsku. Postavite opremu na jedno mjesto i tretirajte ga kao svoj kućni ured. Privremeno to može biti i u kuhinji ili dnevnom boravku. Nemojte birati previše. Bitno je taj prostor što više prilagoditi potrebama svoga radnog mjesta. Tako ćete, prelaskom „granice” prostora, moći odmah početi raditi. Također, svojim ukućanima dajte do znanja da vas ne bi smjeli ometati, jer ste sada na svom radnom mjestu. Prilikom rada od doma, iznimno je bitno postaviti jasne granice, kako zbog sebe, tako i zbog ukućana. Imajte na umu da se i oni moraju prilagoditi novonastaloj situaciji.

2. Poštujte dress code (barem donekle :))!

Znamo da je u pidžami najudobnije, ali za produktivan rad od doma ipak biste se trebali presvući. Pidžamu, kućne ogrtače i kućnu trenirku ostavite za slobodno vrijeme, kada završi vaš radni dan. Naime, takvu odjeću povezujemo s odmorom i uživanjem. Za rad ipak birajte „radnu odjeću”. Naravno, to ne mora biti poslovno odijelo. Traperice i majica sasvim su u redu za posao od doma.

3. Postavite svoje ciljeve!

Dok radite od doma, iznimno je važno držati se jasnih i detaljnih ciljeve. Oni možda nisu bili zapisani i detaljno razrađeni ni dok ste radili iz ureda, ali sada to moraju postati. Doma je puno lakše „odlutati” i izgubiti se u zadacima. Budući da nema nikoga tko bi vas direktno kontrolirao i pratio vaš rad, taj dio ostaje upravo na vama samima. Stoga, svako jutro na početku svog radnog dana, na papir ili alat koji koristite (primjerice Trello), napišite zadatke koje danas trebate izvršiti. To mogu biti i banalni podsjetnici, na primjer, za slanje određenog maila. Držite se svog popisa. Kako dan prolazi, obavljene zadatke križajte. Na taj način ćete točno znati što ste odradili pa ćete biti i zadovoljniji samim sobom i produktivnošću koju postižete.

4. Pauze su bitne!

Kako prilikom rada iz ureda imate dnevni odmor, tako biste ga trebali imati i prilikom rada od doma. Pauze nam služe, između ostalog, kako bi potakle produktivnost i podigle je na viši nivo. Unaprijed si odredite vrijeme pauze za ručak i manjih predaha tijekom dana. Na taj se način nećete gubiti u radnom danu bez prestanka nego će on biti pod kontrolom.

5. Komunikacija je bitnija nego inače!

Ako trenutno prakticirate rad od doma, vaša komunikacija u firmi ne smije patiti. Dogovorite se za sastanke. Nije bitno jesu li oni na dnevnoj, tjednoj ili nekoj drugoj razini. Bitno je njihovo redovito održavanje! Na taj način omogućava se razmjena informacija i osigurava upućenost u sve aktualne događaje unutar firme.

6. Poštujte radno vrijeme!

Vaš radni dan mora imati svoje radno vrijeme! Kao što u normalnom radu napuštate ured u određeno vrijeme, slično napravite i doma. Nakon što izvršite postavljene ciljeve, obavite sve zadatke ili završite sve sastanke – jednostavno „napustite ured”. Pazite da vam radni dan ne bi trajao 24 sata. Tako ćete se samo izgubiti u svojim zadacima pa će patiti i vaša produktivnost. Pazite da svako jutro u slično vrijeme započnete s poslom i da isto tako, svaki dan u slično vrijeme zatvorite ured. Kako biste ostali produktivni i učinkoviti, bitno je održavati balans – čak i u ovim nesvakidašnjim uvjetima!

7. Slobodno vrijeme iskoristite pametno!

U ovim kriznim vremenima kada moramo boraviti doma, svoje slobodno vrijeme lako je i „potratiti”. Scrollanjem po društvenim mrežama ili besciljnim buljenjem u televizor, naše slobodno vrijeme se krati i ne služi svojoj svrsi. Pokušajte ga utrošiti na nešto pametno. Svaki dan si odredite novu aktivnost koju ćete odraditi, bilo da je riječ o nekakvoj vrsti treninga, čitanju knjige ili nečemu trećem. Za vrijeme svog slobodnog vremena ne razmišljajte o poslu! Dopustite si dovoljno kvalitetan odmor, kako bi i sutra mogli započeti novi produktivni radni dan.

Naposljetku, imajte na umu činjenicu da rad od doma nudi mnoge prednosti. Primjerice, svaki si dan možete skuhati zdravi ručak, više viđati djecu ili izbjeći prometne gužve u gradu. Koliko god ponekad bilo teško, ključno je pronaći nešto dobro u ovoj situaciji.

Barem ćemo naučiti efikasno raditi od doma, pa kad nam zatreba u budućnosti – bit ćemo eksperti. 🙂

Nadamo se da će vam savjeti koristiti. I mi ih sami pokušavamo primjenjivati u svakodnevnom radu, kako bismo što brže i bolje svladali izazove koji su pred nama. Ne zaboravite se i virtualno družiti s prijateljima i obitelji – tako ćete napuniti svoje baterije kako bi mogli gurati naprijed sada kad je najpotrebnije. I ne zaboravite uživati u radu od kuće! Mnogi ipak nemaju taj luksuz, pa se u ovim kriznim vremenima svakodnevno izlažu opasnim i nepoznatim okolnostima.

Literatura:

https://lider.media/poslovna-scena/hrvatska/kako-pravilno-raditi-od-kuce-izadite-iz-pidzame-i-obucite-se-za-posao-130408

https://www.netokracija.com/rad-od-kuce-165146

https://lider.media/lider-plus/lidertrend/hrvojka-kutle-sedam-savjeta-za-produktivan-rad-od-kuce-u-korona-krizi-130441