Linkedin, društvena mreža za profesionalace u postupku je postavljanja nove usluge pod nazivom “Talent pipeline”. Cilj navedene usluge je HR menadžerima, odnosno osobama koje su zadužene za odabir kadrova u tvrtkama, olakšati postupak potrage za najprikladnijim kandidatima.
Posao poslodavaca ili menadžera u ljudskim resursima često je opterećen pregledavanjem različitih društvenih mreža, prikupljanjem životopisa iz različitih izvora i kontaktiranjem posloprimaca. Ideja u podlozi usluge Talent Pipeline-a je da na jedno mjesto, u jednu bazu podataka, preusmjeri sve ove podatke. Naravno, navedenu bazu podataka bit će moguće pretraživati, samoorganizirati i nadgledati. Usluga će omogućiti HR stručnjacima da u Talent Pipeline bazu unesu podatke iz različitih izvora (web-stranica, objava, oglasnih ploča, preporuka…) i tako je organiziraju i ažuriraju koristeći različite oznake, izvore i uvjete pretraživanja. Osim toga, Talent Pipeline u svoje pretraživanje uključuje i sve podatke unutar LinkedIn-ove baze podataka, u kojoj su upisani svi profili kandidata.
Osim pretraživanja i “hvatanja” talentiranih radnika van poduzeća, stručnjaci za odabir kandidata mogu koristiti Talent Pipeline i za lakše popunjavanje radnih mjesta s ljudskim kapitalom kojega već imaju unutar tvrtke.
Također, zaposlenici unutar iste tvrtke mogu na ovaj način lakše prepoznati priliku za napredovanje koja može biti transparentno objavljena ovim putem. Da bi razvio kvalitetnu i korisnu uslugu Linkedin je ovaj projekt realizirao s brojnim HR odjelima i stručnjacima za odabir kandidata za zaposlenje iz velikih tvrtki kao što su: PepsiCo, Pfizer, Red Hat, First Citizens Bank and Netflix.
Na prvi pogled spomenuta usluga izgleda kao izvrstan način za optimiziranje procesa zapošljavanja, pogotovo u velikim tvrtkama, međutim, time bi mogle biti nezadovoljne agencije koje se bave regrutiranjem i odabirom kandidata te headhuntingom (tzv.”lovom na talente”). Pretpostavlja se da će Linkedin, čak i ako njih izgubi, profitirati jer na ovaj način kod posloprimaca stvara potrebu za kreiranjem i održavanjem profila (ili životopisa) na ovoj, brzo rastućoj društvenoj mreži. Linkedin ima razloga zbog kojih u svome poslovanju unaprjeđuje uslugu usmjerenu rješenjima za zapošljavanje.
Smatra se da 48 posto svih prihoda Linkedin ostvaruje upravo zahvaljujući tome sektoru.
Nadalje, prema izvještajima New York Times-a pretpostavlja se da je industrija usluga i rješenja u zapošljavanju fragmentirano globalno tržište vrijedno oko 85 milijardi američkih dolara. Naravno, Linkedin je to dobro “nanjušio” i ovo mu nije prvi, ciljani ulazak u svijet zapošljavanja jer je u lipnju kompanija omogućila posloprimcima da pomoću jednoga dodatka (plug-ina) sa Linkedina direktno apliciraju na web-stranice poslodavaca za posao koji oni nude. Ipak, Talent Pipeline ostaje nedostupna usluga sve do prve polovice 2012.-e godine a prije njenog lansiranja Linkedin se mora očitovati i o cijeni…