Trgovci i pogreške u naplati

prednosti psihološkog testiranja kandidata za posao poželjan poslodavac headhunting psihologijsko testiranje upitnici ličnosti izbaci uljeza selekcija.hr psihološki testovi priprema za psihološko testiranje odabir kandidata za posao

Uvijek vratim višak novca ako blagajnik pogriješi DA – NE.

pogreške u naplati

To je tvrdnja iz testova ličnosti. Na nju ispitanici često odgovaraju potvrdno iako je situacija na terenu pomalo drugačija. Svima se dogodilo da su zabunom ostavili ili uzeli višak novca – odnosno da je trgovac napravio neke pogreške u naplati. To je normalno.

Za blagajnike je također normalno da pogriješe. Ipak, zamislite koliki je trošak pogrešaka naplate u velikim trgovačkim centrima koji imaju i do dvadesetak kasa!
Što ako blagajnica slučajno zaboravi prevući preko barkod čitača samo jedan artikal od 50-tak kuna? Ili napravi više manjih grešaka sa istim iznosom. Za dvadesetak kasa to je iznos od 1.000 kuna dnevno ili oko 312.000 kuna godišnje (52 tjedna x 6 radnih dana x 1000 kn). To je sitnica za veliki trgovački centar! Vjerojatno bi većina poslodavaca odmah pristala potpisati ugovor na toliki iznos! Za trošak koji iznosi 0.25% od prometa. Puno više artikala se ukrade, pokvari ili razbije!

Radnice na kasi moraju biti emocionalno stabilne osobe jer se među kupcima nalaze i “teški” pojedinci. Kad se u kontaktu s njima blagajnice uznemire, smanjuje se njihova pažnja, a time i kvaliteta rada – kao i svima nama. Što su više uznemirene, manje su pažljive i više griješe. A greške na blagajni mjerljive su u kunama!

Što ako je manjak u blagajni i do 2%? Na prosječni utržak jedne blagajne – u jednom danu, od oko 20 000 kuna, to je iznos od 400 kuna! Za 30-tak kasa to je iznos od 12000 kuna dnevno, ili oko 3,744.000.00 kuna godišnje.

Za samo 2% – 3,744.000.00 kuna godišnje! Zbog toga bi trebali smanjiti pogreške u naplati!

Kad se troškovi ovako prezentiraju izazivaju sljedeće reakcije:

  • Ne može se ništa napraviti; tih 2% spada u rizik /trošak poslovanja.
  • Ljudski faktor, ne da se izbjeći…
  • Taj gubitak treba ukalkulirati u krajnju maloprodajnu cijenu!
  • Računali smo da dio prihoda odlazi na slične troškove. Međutim, toliko nismo računali!
  • Nisam znao. Ma ne vjerujem…
  • Eto, vidite, tako vam je raditi s ljudima!

Istina je da poslodavci rijetko računaju s ovim gubitkom. Neugodan je, pa se prave da ne postoji ili ga preuveličavaju! Većina onih koji se uhvate ukoštac s rezanjem troškova, na kraju ipak odustane, a blagajnice budu kažnjene na razne načine, pa i odbijanjem od plaće! Osim što nije u skladu sa Zakonom o radu, odbijanje od plaće vodi većoj frustraciji i većem broju pogrešaka.

Osim pogrešaka, veće je i nezadovoljstvo radnika, a time je automatski veći apsentizam; fluktuacije i razne druge negativne posljedice, koje na kraju opet plaća poslodavac!

Navedeni trošak ne može se potpuno eliminirati. To je jasno. Ipak, može se značajno umanjiti! Barem u procesu izbora novih radnika. Smanjiti se može profesionalnom selekcijom, odnosno, ispitivanjem psiholoških karakteristika budućih zaposlenika. U ovom slučaju blagajnika. Osim referenci i specifičnih znanja koja se eventualno ispituju i usavršavaju kod poslodavca, selekcijom se mogu ispitati i sljedeće karakteristike:

  • mentalne sposobnosti (generalne i specifične)
  • crte ličnosti
  • koncentracija i pažnja

Na taj način, od svih kandidata i postojećih zaposlenika, poslodavac može odabrati kadrove koji su prema unaprijed određenim karakteristikama najprikladniji.

Emocionalnu stabilnost ne može se procjenjivati golim okom. U te svrhe koriste se testovi ličnosti.

Radnice na kasi moraju biti emocionalno stabilne osobe jer se među kupcima nalaze i “teški” pojedinci. Kada se u kontaktu s njima blagajnice uznemire, smanjuje se njihova pažnja, a time i kvaliteta rada – kao i svima nama. Što su više uznemirene, manje su pažljive i više griješe. A pogreške u naplati mjere se u kunama!

Emocionalnu stabilnost ne može se procjenjivati golim okom. Za to postoje testovi. Emocionalna stabilnost nije samo trenutno raspoloženje. To je relativno stabilan način razmišljanja; doživljavanja i reagiranja – dio kompleksne ličnosti pojedinca.

Ako je netko izrazito pametan, to ne znači da kao blagajnik, trgovac ili menadžer neće zakazati. Može biti matematički genij, ali bez koncentracije i usmjerenosti na repetitivni zadatak bit će loš radnik! Sposoban, a neprikladan! Moguće je.

S druge strane, postoje ljudi koji uopće nisu svjesni da posjeduju kvalitete važne za posao u natječaju – jer iste kvalitete nisu dolazile do izražaja na prethodnim radnim mjestima!

Profesionalnom selekcijom pomažemo poslodavcima izabrati najbolje zaposlenike. Biramo kandidate koji će biti produktivni, uspješni i zadovoljni radnim mjestom!

Zajedno biramo kandidate po mjeri radnog mjesta.